Partnerzy serwisu:
Pasażer

Łomża: Znajdzie się tabor na cztery pary pociągów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
29-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Łomża: Znajdzie się tabor na cztery pary pociągów
fot. Krzysztof Kundzicz, CC BY-SA 3.0, commons.wikimedia.org
Na modernizowanej trasie do Łomży mają kursować cztery pary pociągów. Województwo zapewnia, że wraz z operatorem będzie dysponować wystarczającą liczbą sprawnych pojazdów spalinowych, by obsłużyć nowe połączenie. Wciąż przekonuje także, że decyzja o rezygnacji z elektryfikacji ciągu do Łap była właściwa.

Pasażerowie z województwa podlaskiego od wielu miesięcy odczuwają skutki niedoboru sprawnego taboru spalinowego. W związku z tym regularnie na kilku liniach pociągi są zastępowane komunikacją autobusową, co wiąże się z utrudnieniami w przewozie rowerów czy wózków oraz z opóźnieniami. Tymczasem wkrótce otwarta ma zostać kolejna trasa, na której region uruchomi pociągi obsługiwane jednostkami z silnikiem Diesla.

Oferta skromniejsza niż na innych trasach

Mowa tu o linii 49 do Łomży, która jest modernizowana w ramach programu Kolej Plus. Zgodnie z aktualnymi zapowiedziami jej otwarcie po przebudowie ma nastąpić już w przyszłym roku. Czy istnieje ryzyko, że wobec już teraz napiętej sytuacji taborowej pociągi nie rozpoczną wówczas kursowania? – Uruchomienie połączeń kolejowych z wykorzystaniem odtworzonej linii jest planowane po udostępnieniu infrastruktury przez jej zarządcę – zapewnia Barbara Likowska-Matys, zastępca dyrektora Departamentu Polityki Informacyjnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego.

Oferta będzie przy tym relatywnie skromna. – Przewidziane jest uruchomienie czterech par pociągów – zapowiada nasza rozmówczyni. Przypomnijmy, że jest to minimalna wartość uwzględniona w warunkach programu Kolej Plus.

Łomża liczy ok. 60 tys. mieszkańców. Dla porównania: do 20-tysięcznej Hajnówki pociągiem Polregio można dotrzeć z Białegostoku sześć razy dziennie, licząc tylko kursy bezpośrednie. Pociągi do Łomży mają kursować nową łącznicą omijającą stację Śniadowo. Skróci to czas przejazdu, a obsługę miejscowości ma zapewnić nowy przystanek Śniadowo Łącznica.

Elektryfikacja miała okazać się zbyt droga

– Liczba taboru, który jest w dyspozycji Polregio, w przypadku utrzymania go w pełnej sprawności przez operatora pozwoli uruchomić połączenia do Łomży – zapewnia przedstawicielka UMWP. Przypomina, że województwo udostępnia swojemu operatorowi 17 pojazdów, w tym 11 spalinowych. Spółka jest zaś zobowiązana do uzupełnienia tej floty, jeśli okaże się ona niewystarczająca.

Wobec przedłużającego się kryzysu taborowego w regionie należy przypomnieć, że początkowo trasa do Łomży (linia 49 oraz fragment linii 36 z Łap) miała zostać zelektryfikowana. Ostatecznie jednak zakres realizowanego w ramach Kolej Plus zadania został zmniejszony. Samorząd wciąż uważa, że była to właściwa decyzja. – Odstąpiono od elektryfikacji ze względu na bardzo wysokie koszty inwestycji wskazane we wstępnym studium planistyczno-prognostycznym – stwierdza Barbara Likowska-Matys.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pociągi do Giżycka przynajmniej do października

Pasażer

Pociągi do Giżycka przynajmniej do października

Kasper Fiszer 29 lipca 2025

Linia z Olsztyna do Szczytna ze zbyt małą przepustowością?

Infrastruktura

Podlaskie zapowiada zakup taboru spalinowego

Tabor i technika

Zobacz również:

Mazowieckie planuje pociągi Ostrołęka – Łomża

Pasażer

Mazowieckie planuje pociągi Ostrołęka – Łomża

Kasper Fiszer 15 lipca 2025

PLK: W przyszłym roku start modernizacji linii do Łomży

Infrastruktura

Można zaczynać projektowanie rewitalizacji linii kolejowej do Łomży

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Pociągi do Giżycka przynajmniej do października

Pasażer

Pociągi do Giżycka przynajmniej do października

Kasper Fiszer 29 lipca 2025

Linia z Olsztyna do Szczytna ze zbyt małą przepustowością?

Infrastruktura

Podlaskie zapowiada zakup taboru spalinowego

Tabor i technika

Zobacz również:

Mazowieckie planuje pociągi Ostrołęka – Łomża

Pasażer

Mazowieckie planuje pociągi Ostrołęka – Łomża

Kasper Fiszer 15 lipca 2025

PLK: W przyszłym roku start modernizacji linii do Łomży

Infrastruktura

Można zaczynać projektowanie rewitalizacji linii kolejowej do Łomży

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5